خرچنگ نارنجی دارف (Orange Dwarf Crayfish )
انجمن علمی گروه مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه
درباره وبلاگ


«بسم الله الرحمن الرحيم؛ الحمد للـه رب العالمين والسلام والصلوه علي سيدنا ونبينا محمد وآله الطاهرين وصحبه المنتجبين؛ اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره واعوانه والمستشهدين بين يديه.» با عرض سلام؛ اعضای انجمن علمی مهندسی منابع طبیعی گرایش شیلات (تکثیر و پرورش آبزیان) دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه ورود شما را به وبلاگ این انجمن خوش آمد می گویند.
آخرین مطالب
یک شنبه 23 مهر 1391برچسب:, :: 13:11 :: نويسنده : عیسی بهرامی زاده

خرچنگ کوتوله ی نارنجی یا خرچنگ نارنجی دارف به علت رنگ زیبا و اندازه ی کوچکی که دارد یکی از محبوب ترین خرچنگ های آب شیرین محسوب می شود. خرچنگ نارنجی حداکثر تا 5 سانتی متر رشد می کند. این نوع خرچنگ از طریق تکثیر گزینشی در کشور آلمان به وجود آمده است.

خرچنگ نارنجی موجودی بسیار صلح جو است و هیچ صدمه ای به گیاهان آکواریوم، ماهی ها و سایر نرم تنان وارد نمی کند. آکواریوم خرچنگ نارنجی باید دارای گیاه و تکه های سنگ و چوب باشد تا فضاهایی همچون غار برای پنهان شدن خرچنگ فراهم آید. دمای 17.5 تا 26.5 درجه ی سانتی گراد و پی هاش 6.8 تا 8.0 برای این خرچنگ مناسب است.

خرچنگ نارنجی دارف مانند سایر خرچنگ های آب شیرین موجودی همه چیز خوار است و باید با انواع غذاهای پروتئینی و گیاهی تغذیه شود. همچنین فراهم کردن غذاهای زنده مانند ماهی های بسیار ریز و کم تحرک برای خرچنگ نارنجی موجب رشد و سلامت بیشتر و بهتر این خرچنگ می شود. غذاهای گیاهی همچون هویج، اسفتاج، لوبیا و کدو از غذاهای مورد علاقه ی خرچنگ نارنجی هستند. غذاهای پروتئینی نیز همچون کرم خونی، کرم خاکی، آرتیمیا و غذاهای خشک آماده برای خرچنگ نارنجی مناسب هستند.

نگهداری خرچنگ نارنجی با ماهیان صلح جو و آرامی مانند گوپی، مولی، پلاتی، دم شمشیری و انواع تترا بهترین گزینه است. از نگهداری این خرچنگ با ماهیان پرخاشگری همچون سیچلایدها و برخی از لوچ ها باید خودداری شود. چرا که خرچنگ به یک وعده ی غذایی برای این ماهیان تبدیل خواهد شد.

خرچنگ نارنجی خرچنگ دارف نارنجی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها
  • شیلاتی های دریا دل
  • شیلات
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن علمی شیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و آدرس anjomaneshilat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 70
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 266229
تعداد مطالب : 106
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

<-PollName->

<-PollItems->

.


IranSkin go Up

.

نیت کنید و اشاره فرمایید